Çarşamba, Kasım 22, 2006

Türk sinema seyircisi


Türk sinema seyircisi nasıl bir seyirci kitlesidir? Son yıllarda türk filmlerindeki gişe artışının sebebi nedir? Seyirci neden milyonlarca dolar harcanan filmlere değil de çok daha az maliyetli "yerli" filmlere gitmektedir? Maskeli Beşler 500binden fazla seyirci çekmiştir. Buna karşılık cafcaflı holivut filmleri bu rakamı yaparlarsa dağıtımcısını şaşırtmaktadır artık, ülkemizde. Yerli film yapımcıları "bu film tutar" diyerek kolları sıvarken neleri hesaplıyorlar? Dikkatimi çeken 2 film ve 2 "tagline"dan bahsederek konuyu sizin mefkurenize bırakayım... "Okul" Taylan Biraderlerin filmiydi ve Türkiye'nin ilk korku-komedi türündeki filmi olarak lansmanı yapıldı. Sloganı ise müthişti: "Korkunç Komik". Türk sinema seyircisinin romantik komediye ihtiyacı olduğu, bu ihtiyacın pek karşılanmadığı konuşuldu ve arkasından bir film geldi: "Şaşkın". Bu filmin sloganı ise şu: "Çok Romantik, Çok Komik". Bu durumda umulur ki, bir macera filmimiz olursa sloganı "İşte Macera" ya da "Maceranın böylesi görülmedi" olacaktır. Bir "macera gerilim" ise bu film slogan şöyle değişecektir: "Bu macera sizi çok gerecek!". Devam edelim, drama-aile-duygusal bir yerli film için slogan düşünmesin yapımcılar, buraya baksınlar: "Çok ağlayacaksınız", "Gözyaşlarınızı tutamayacaksınız" ya da "Sevgi dolu, acıklı". Yapımcı ve seyirci ilişkisini az buçuk anlatan bir ipucu yakalar gibi oldum ama... Hemen kaçtı... :-)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home