Perşembe, Ekim 26, 2006

National Geographic

Zaman zaman Dan Brown'ın haklı olabileceğini düşünüyorum. En azından bazı konularda... Kilise kimi bu denli kızdırmış ki garip ve bitmek bilmeyen bir nefret var din(hıristiyanlığa)e karşı!?

Önce kutup ayıları, sonra insanlar, ondan sonra da bir başka hayvan... Çiftleşmek için kokuyu kullanıyor(uz)... Her şey çiftleşmek için yapılan seramoniden ibaret. "Bilimadamları" çıkıp konuşuyorlar. Hepsi de ad-hoc önermeler tabii, belirtmeme bile gerek yok. Aftershave ya da parfümlerimizi çiftleşme için en uygun olacak şekilde seçiyormuşuz. Öpüşürken burnumuz karşı tarafın genlerini en fazla ele veren yerine değiyormuş böylece karşı tarafın üremeye uygun olup olmadığını anlıyormuşuz. Ehehe bu hangi metotla öpüştüğünüze bağlı tabi ama buna değinmediler nedense! Her neyse... National Geographic'in temel önermeleri aşağıda yazılı olanlar kanımca:

1- Evrim teorisi en mutlak bilimsel gerçektir. Bir gün izafiyet teorisi ya da kuantum mekaniği çökebilir. Bildiğiniz bütün teoriler güme gidebilir. Ama evrim teorisi asla! Asla diyorum! Aslaaaaaa!

2- İnsan bir hayvandır. İnsanın bütün motivasyonları (sanat-bilim-kültür-vs-vs) hepsi sadece bir tek amaca hizmet etmek için vardır: çiftleşmek. "Üreme" de diyebiliriz.

3- Doğa, meydan okunması gereken bir şeydir. (gerçi bunun kökenleri biraz daha eskiye dayanıyor ama şimdi buna girmeyelim) Doğa bazen galip gelir ama insanoğlu, doğanın göğsüne genellikle bilim ve teknolojinin yardımıyla, hançerini saplamayı başarır.

4- Bilim=teknoloji. Teknoloji ilerledikçe tırsak yaratıklara dönüşmeliyizdir. Çünkü teknolojinin yeni bir numarası ortaya çıktıkça "vay canına bilim amma gelişti" deyip daha iyi tüketiciler olmamız gerekmektedir. Bilim bize; kepeği önleyen şampuanları, kışkırtan diş macunları ve hijyenik pedleri vermektedir. İnsan, evrimsel gerçeklikte başka ne isteyebilir ki?

Liste daha uzar gider ama konudan sapmayalım: National Geographic ya da benzeri topluluklar bütün hınçlarıyla dini hiçe sayarlar, tanrı fikrini "bilim" adı verilen yeni mitosu inkar eden en büyük düşman sayarlar. İnsanoğlunun bütün acılarının sebebi olsa olsa din falan gibi tarih öncesinden kalmış ilkelliklerdir. Ve bu ilkellikleri savunmaya kalkmak çok büyük bir ayıptır. Bu ayıp "yeni ayıp"tır. Çünkü bilim "yeni din"dir. Teknoloji karşısında tırsak olmak "yeni ahlak"tır. Karşı gelen ahlaksız. Keşke bütün bu olan bitenin sebebi Dan Brown'ın dediği gibi Illuminati örgütü olsaydı. Çok daha basit ve anlaşılabilir olurdu. Oysa Tüketim Lordları ve amaçları çok daha yerleşik ve karmaşık dengeler bütünü olarak karşımızda duruyor. Bilim'i tüketim toplumumu olmamız için bir güzel kullanıyor, sonra da bize kışkırtan diş macunlarını pazarlıyorlar. Unutmamalıyız ki bir grup fedakar bilimadamı gece gündüz Saçbilim Enstitüsü'nde sırf bizlerin saçlarımız rüzgarla dalgalansın diye kendilerini paralıyorlar. Yüce Bilim aşkına! Beni afaroz etmeyin National Geographic'in Lordları... Sizlere chastity'mi sunabilirim... Yeter ki beni afaroz etmeyin. Her hareketimin çiftleşmek için olduğunu kabul edeceğim. Diş macunu ve şampuanlarda en bilimsel olanı tercih edeceğim. Ben bir hayvanım. Hırıstiyanlık baş düşmanımdır. Evrim bildiğim tek yasadır.

(Ugh! bi dakka! Yani tıp ve hukuk yasaları evrim karşıtı oldukları için hiçe saymalıyım... Çünkü onlar zayıfları yaşatıyorlar. Oysa güçlüler, yani sağlam genleri olanlar yaşamalı. Çünkü Yüce Evrim'in devam etmesi gerek! Hukuk ve Tıp, Yüce Evrim'e düşmansa ben de olmalıyım! Ugh! Cumhuriyet Başsavcılığı bu işe ne der acaba! En iyisi ben susayım. Aşağı tükürsen - yukarı tükürsen olayına döndü bu. Zavallı ben! Zavallı sokaktaki insan.)

1 Comments:

At Pazar, Kasım 05, 2006 10:55:00 ÖS, Blogger car-go said...

Sevgili gaykedi. Yazimiz NG ile ilgiliydi ama goruyorum ki evrim teorisi hatta islam konusunu bir cirpida halledivermissiniz. Size biraz kitap okumanizi tavsiye edecegim. Ancak okudugunuz metinleri nasil okudugunuz da onemli elbette, unutmayin. Popper, Feyerabend, Bohm, Heisenberg filan... Bu isimleri hic duydunuz mu? Okuyun. Korkmayin Lut kavmi ya da Nuh tufani gibi konular hakkinda yazmiyorlar. Slogan duzeyinde dusunup slogan duzeyinde yazmaktan baska bir sey yapmamissiniz. Sorun degil. Tercih sizin. Diger butun tercihler gibi. Bilim nedir, din nedir, felsefe nedir, efsane-mitos nedir? Bilim neden bilimsel metoda ihtiyac duyar ve din neden duymaz, "inanmak" fiili bilimde var midir (tanri inancindan bahsetmiyorum efem, ornegin "neden yercekimine inaniyorum" denmez ama "evrime inaniyorum" denir.) Of of sizin daha cok isiniz var. Size en az alti ay sure veriyorum, bol bol okuyun, dusunun. Sonra buradaki yaziyi da bir daha okuyun. bakalim ne degisecek. Herhalde yaziyi bir kere hizlica okuyup icinde evrime karsi cikiliyor galiba diye dusunup dur suna bir cevap yazayim filan dediniz. Caniniz sagolsun. Beklediginiz hosgoru ve insan haklarini baskalarina da gostermeniz dilegiyle.

 

Yorum Gönder

<< Home